You are currently viewing מהם השלבים בתכנון אדריכלי בעזרת הדמיה תלת מימדית?

מהם השלבים בתכנון אדריכלי בעזרת הדמיה תלת מימדית?

תכנון אדריכלי ועיצוב פנים לעיתים יכולים להיות מסובכים ולא ברורים לבעלי הבתים, כיוון שהם עמוסים בתרשימים ובשרטוטים רבים. בעקבות כך, אדריכלים ומעצבי פנים החלו לנטוש את דרכי העיצוב והרישום המיושנות, שכללו דפים ומפות, ועברו אל תוכנות הדמיה תלת מימדיות ממוחשבות, המאפשרות צפייה והבנה מהירה ופשוטה בעיצוב החדש, גם למי שאינו בקיא בהליך העיצוב. מה שהחל בעבר אצל מעצבי וילות יוקרה, עובר כעת גם לעיצוב דירות ובתים פרטיים.

לתכנון ועיצוב בעזרת הדמיות תלת מימדיות ישנם 4 שלבים:

השלב הראשון – בניית דגם הבית בצורה ממוחשבת דיגיטלית בתלת מימד.

השלב השני – התאמת התאורה בחללי הבית – כולל בחינה של מקורות אור – מלאכותי או טבעי, עוצמה ומאפיינים נוספים בהתאם לחללים השונים.

השלב השלישי – התאמת חומרים – בשלב זה מכניסים להדמיה את החומרים שעימם יעוצב הבית, כאשר ישנה התייחסות לכל מאפיין – השתקפות, צבע, ברק, שקיפות ומשקל.

השלב הרביעי – קבלת ההדמיה והתמונות, לאחר עיבוד הנתונים בתוכנה. בשלב זה ניתן להסתכל על העיצוב ועל החללים, ולשנות את מיקום הצפייה בהתאם לרצוי. שלב אחרון זה מאפשר לאדריכל להציג את התוצר הסופי בהדמיה, כולל מתן הסברים על התאורה, חומרים, ואלמנטים נוספים שעובדו במהלך ההדמיה.

 

לאחר שקיבלנו הדמיה תלת מימדית של הבית, האדריכל או מעצב הפנים יכול להסביר ולהציג לבעל הנכס את משמעויות העיצוב, ירידה לדקויות ואפילו תיקון של טעויות או בעיות שעלולות להופיע במהלך הבנייה. בנוסף, כך גם הלקוח רואה בעיניו את העיצוב, ובכך להיות שותף ומעורב בעיצוב ביתו.

Rate this post

כתיבת תגובה